Handelsbetingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle køb på foretaget på Luxer.dk, og gælder både forbruger- og handelskøb til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Luxer.dk. (Luminum ApS)
1. Generelle oplysninger
Luminum ApS - CVR: 39955946 - kontakt@luxer.dk - Tlf: 3212 8866
Fiskerhusene 14 – 2620 Albertslund
Vi besvarer henvendelser indenfor 5 dage
2. Betaling og pris
2.1 Når du handler på Luxer.dk, kan du kun betale med nationale kort (med undtagelse af MasterCard) via SSL, MobilePay og via bankoverførsel. Beløbet reserveres når købet er gennemført men trækkes først, når varen er sendt.
Vi tager ikke kortgebyrer.
2.1.1 Ved bankoverførsel sendes varen først, når beløbet er overført til vores konto. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
2.2 Alle priser på Luxer.dk er inkl. moms. Den samlede pris for ordren, inkl. levering mv., vil fremgå forud for dit køb.
2.3 Når du har bestilt dine varer får du tilsendt en ordrebekræftelse via mail.
Reservation af beløb
3. Levering
3.1 Levering af varer fra Luxer.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelse af varer sker med GLS eller PostNord. Ordren afsendes, som hovedregel, indenfor 1-3 hverdage. Der kan dog forekomme undtagelser, fx hvis varen er udsolgt. Det vil så vidt muligt fremgå af den enkelte vare, hvor lang en leveringstid der kan forventes.
3.2 Der er også mulighed for at afhente ordren på adressen: Fiskerhusene 14, 2620 Albertslund. Afhentningstidspunkt aftales pr. tlf.: +45 32 12 88 66 eller pr. mail: kontakt@Luxer.dk.
3.3 Leveringsomkostningerne afhænger af den ønskede leveringmetode.
3.4 Leveringsomkostningerne dækker aflevering fra vores lager til modtagerens hoveddør eller anden aftalt placering (fx Pakkeshop).
3.5 Hvis køber har valgt levering med omdeling, og der ikke er nogle at træffe på leveringsadressen ved levering, eller hvis fragtmanden er forhindret i at aflevere varer grundet eksempelvis manglende snerydning, afspærringer e.l., vil den sekundære leveringsmetode fremgå af den enkelte leveringsudbyders betingelser.
4. Ændring af ordre
4.1 Hvis du ønsker at ændre en ordre, efter at købet er foretaget, skal du hurtigst muligt kontakte Luxer.dk på mail: kontakt@luxer.dk hvorefter der vil ske én af følgende ting:
4.1.1 Hvis du ønsker at købe for et mindre beløb, end den allerede afgivne ordre, vil ordren blive ændret og der vil kun blive trukket tilsvarende beløb.
4.1.2 Hvis du ønsker at købe for et større beløb, end den allerede afgivne ordre, vil ordren blive annulleret, hvorefter du kan foretage en ny bestilling.
4.2 Såfremt varerne allerede er afsendt, kan købet fortrydes i henhold til fortrydelsesretten, jf. afsnittet om "Fortrydelsesret".
5. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 50 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Vær opmærksom på, at vi stille særlige krav ved varens stand efter de første 14 dage. Se mere nedenfor.
Fortrydelsesfristen udløber 50 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 50 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@luxer.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
5.1 Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
5.2 Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
5.3 Varens stand, når du sender den retur
0.-.14. dag: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, medfører det en værdiforringelse af varen.
15.-50. dag: I skal tilbagelevere varen i stand som ved levering. Fortrydelse forudsætter at varen tilbageleveres i original emballage.
5.4 Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Luxer.dk
c/o Morten Bagge
Fiskerhusene 14
2620 Albertslund
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
6. Reklamationsret
6.1 Købelovens mangelsregler finder anvendelse. Der kan reklameres over varer i 24 måneder efter købet i henhold til købelovens regler. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er dog et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Efter 6 måneder er det køber, der skal sandsynliggøre, at fejlen var til stede på købstidspunktet. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
6.2 Retten til reklamation følger varens naturlige holdbarhed.
6.3 Ønsker du at reklamere over en vare, skal du indsende en udfyldt reklamationsformular, som du finder nedenfor. Formularen skal indsendes inden du returnerer varen på mail: kontakt@luxer.dk.
6.4 Er reklamationen berettiget, sender vi en returlabel til dig, så du kan sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
6.5 Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
6.6 Når varen er kommet retur til os, vil du modtage en bekræftelse pr. mail fra Luxer.dk.
Varer skal indsendes til:
Luxer.dk
Fiskerhusene 14
c/o Morten Bagge
2620 Albertslund
Ligeledes kan varerne afleveres på den ovenstående adresse – efter aftale på tlf. +45 3212 8866 eller mail: kontakt@luxer.dk.
Udfyld venligst følgende spørgsmål og vedlæg produkterne:
Kundens fulde navn:
Email:
Telefonnummer:
Ordrenummer:
Produkt/produkter:
Årsag til reklamation:
Er produktet taget i brug?: JA/NEJ
Var der skader på emballagen?:
Har produktet altid været præget af fejlen, eller er den kommet efter brug?: JA/NEJ
7. Vejledninger
7.1 Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Luxer.dk.
7.2 Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Luxer.dk’s side, er denne af vejledende art. Luxer.dk indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning, hvis ikke andet er oplyst.
8. Lovvalg
Nærværende betingelser samt din brug af Luxer.dk og enhver tvist, som måtte opstå i relation dertil mellem dig og Luxer.dk, er underlagt dansk ret.
9. Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Luminum ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på luxer.dk er Luminum ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@luxer.dk
10. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: kontakt@luxer.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
11. Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Luxer.dk
Fiskerhusene 14
2620 Albertslund
kontakt@luxer.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: ________________________________________________________________________
Modtaget den: _____________________________________________________________________
Forbrugerens navn:__________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: _______________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: ___________________________________ Dato: ___________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27-03-2024
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Luxer.dk. (Luminum ApS)
1. Generelle oplysninger
Luminum ApS - CVR: 39955946 - kontakt@luxer.dk - Tlf: 3212 8866
Fiskerhusene 14 – 2620 Albertslund
Vi besvarer henvendelser indenfor 5 dage
2. Betaling og pris
2.1 Når du handler på Luxer.dk, kan du kun betale med nationale kort (med undtagelse af MasterCard) via SSL, MobilePay og via bankoverførsel. Beløbet reserveres når købet er gennemført men trækkes først, når varen er sendt.
Vi tager ikke kortgebyrer.
2.1.1 Ved bankoverførsel sendes varen først, når beløbet er overført til vores konto. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
2.2 Alle priser på Luxer.dk er inkl. moms. Den samlede pris for ordren, inkl. levering mv., vil fremgå forud for dit køb.
2.3 Når du har bestilt dine varer får du tilsendt en ordrebekræftelse via mail.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2. pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
3. Levering
3.1 Levering af varer fra Luxer.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelse af varer sker med GLS eller PostNord. Ordren afsendes, som hovedregel, indenfor 1-3 hverdage. Der kan dog forekomme undtagelser, fx hvis varen er udsolgt. Det vil så vidt muligt fremgå af den enkelte vare, hvor lang en leveringstid der kan forventes.
3.2 Der er også mulighed for at afhente ordren på adressen: Fiskerhusene 14, 2620 Albertslund. Afhentningstidspunkt aftales pr. tlf.: +45 32 12 88 66 eller pr. mail: kontakt@Luxer.dk.
3.3 Leveringsomkostningerne afhænger af den ønskede leveringmetode.
Afhentning hos Luxer | Gratis |
GLS - Pakkeshop | 49 Kr. |
GLS - Omdeling til privat | 69 Kr. |
GLS – Omdeling til erhverv | 59 Kr. |
Postnord - Pakkeshop | 49 Kr. |
Postnord – Omdeling til privat | 69 Kr. |
Postnord – Omdeling til erhverv | 59 Kr. |
3.4 Leveringsomkostningerne dækker aflevering fra vores lager til modtagerens hoveddør eller anden aftalt placering (fx Pakkeshop).
3.5 Hvis køber har valgt levering med omdeling, og der ikke er nogle at træffe på leveringsadressen ved levering, eller hvis fragtmanden er forhindret i at aflevere varer grundet eksempelvis manglende snerydning, afspærringer e.l., vil den sekundære leveringsmetode fremgå af den enkelte leveringsudbyders betingelser.
4. Ændring af ordre
4.1 Hvis du ønsker at ændre en ordre, efter at købet er foretaget, skal du hurtigst muligt kontakte Luxer.dk på mail: kontakt@luxer.dk hvorefter der vil ske én af følgende ting:
4.1.1 Hvis du ønsker at købe for et mindre beløb, end den allerede afgivne ordre, vil ordren blive ændret og der vil kun blive trukket tilsvarende beløb.
4.1.2 Hvis du ønsker at købe for et større beløb, end den allerede afgivne ordre, vil ordren blive annulleret, hvorefter du kan foretage en ny bestilling.
4.2 Såfremt varerne allerede er afsendt, kan købet fortrydes i henhold til fortrydelsesretten, jf. afsnittet om "Fortrydelsesret".
5. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 50 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Vær opmærksom på, at vi stille særlige krav ved varens stand efter de første 14 dage. Se mere nedenfor.
Fortrydelsesfristen udløber 50 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 50 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@luxer.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
5.1 Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
5.2 Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
5.3 Varens stand, når du sender den retur
0.-.14. dag: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, medfører det en værdiforringelse af varen.
15.-50. dag: I skal tilbagelevere varen i stand som ved levering. Fortrydelse forudsætter at varen tilbageleveres i original emballage.
5.4 Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Luxer.dk
c/o Morten Bagge
Fiskerhusene 14
2620 Albertslund
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
6. Reklamationsret
6.1 Købelovens mangelsregler finder anvendelse. Der kan reklameres over varer i 24 måneder efter købet i henhold til købelovens regler. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er dog et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Efter 6 måneder er det køber, der skal sandsynliggøre, at fejlen var til stede på købstidspunktet. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
6.2 Retten til reklamation følger varens naturlige holdbarhed.
6.3 Ønsker du at reklamere over en vare, skal du indsende en udfyldt reklamationsformular, som du finder nedenfor. Formularen skal indsendes inden du returnerer varen på mail: kontakt@luxer.dk.
6.4 Er reklamationen berettiget, sender vi en returlabel til dig, så du kan sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
6.5 Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
6.6 Når varen er kommet retur til os, vil du modtage en bekræftelse pr. mail fra Luxer.dk.
Varer skal indsendes til:
Luxer.dk
Fiskerhusene 14
c/o Morten Bagge
2620 Albertslund
Ligeledes kan varerne afleveres på den ovenstående adresse – efter aftale på tlf. +45 3212 8866 eller mail: kontakt@luxer.dk.
Udfyld venligst følgende spørgsmål og vedlæg produkterne:
Kundens fulde navn:
Email:
Telefonnummer:
Ordrenummer:
Produkt/produkter:
Årsag til reklamation:
Er produktet taget i brug?: JA/NEJ
Var der skader på emballagen?:
Har produktet altid været præget af fejlen, eller er den kommet efter brug?: JA/NEJ
7. Vejledninger
7.1 Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Luxer.dk.
7.2 Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Luxer.dk’s side, er denne af vejledende art. Luxer.dk indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning, hvis ikke andet er oplyst.
8. Lovvalg
Nærværende betingelser samt din brug af Luxer.dk og enhver tvist, som måtte opstå i relation dertil mellem dig og Luxer.dk, er underlagt dansk ret.
9. Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Luminum ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på luxer.dk er Luminum ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@luxer.dk
10. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: kontakt@luxer.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
11. Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Luxer.dk
Fiskerhusene 14
2620 Albertslund
kontakt@luxer.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: ________________________________________________________________________
Modtaget den: _____________________________________________________________________
Forbrugerens navn:__________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: _______________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: ___________________________________ Dato: ___________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27-03-2024